Prekyba mediena – tai konkurencingas verslas

Prekyba mediena yra populiarus verslas Lietuvoje, bet tikrai nėra lengvas verslas, kuriame pinigai augtų ant medžių. Jei medžiai augintų pinigus, o ne lapus, tai jauseniai visi turėtume po asmeninį miško plotą išsipirkę ir džiaugtumėmės viskuo, ką suteikia pinigai. O suteikia jie tik materialius dalykus, galimybę įsigyti tai, ko norite. Kitaip sakant, pinigai suteikia laisvę, laisve rinktis kaip šiandien būsi apsirengęs, laisvę rinktis kiek laiko ir kurioje pasaulio vietoje atostogausi, kaip dažnai pramogausi ir t. t. Tik turėkite omenyje, kad pinigai neatneša miskaslaimės. Jei nėra su kuo dalintis džiaugsmu ir pinigais, tai džiaugsmas apkartas, o laikui bėgant ir visai dingsta kaip dūmas. Juk jūs nenorėtumėte būti vienišas ir nelaimingas milijonierius, kas dieną persekiojamas paparacių kiekviename savo žingsnyje. Jau geriau būti nepasiturinčiu, bet turėti šalia mylimą moterį ir kelis nuostabius vaikus. Tai duoda daug didesnį pilnatvės jausmą nei pinigai, prekyba mediena ar kitas verslas.

Prekyba mediena – tai konkurencingas verslas, kuris verslininkui niekada neleidžia atsipalaiduoti. Verslininkas turi ieškoti darbuotojų, kurie gebėtų nuolatos ieškoti kuris miškininkas pigiausiai parduoda savo mišką ar miško dalį. Taip pat darbuotojų, kurie rastų efektyviausią būdą medieną transportuoti. Akivaizdu, kad prekyba mediena yra tam, kad mediena būtų nupirkta apdorojimui ir paruošta baldų gamybai ar kitiems produktams gaminti. Juk medienos nupirkimas nėra galutinis verslo taškas. Jei prekyba mediena vyksta, tai reiškia, kad ir su pačia mediena vyksta tam tikri procesai. Taigi, medieną iškirtus kaip ją transportuoti? Greičiausiai patogiausias būdas yra turėti transportą, pritaikytą negabaritiniams kroviniams vežti. Šiuo atveju negabaritinis krovinys būtų rastai. Taigi galima daryti prielaidą, kad prekyba mediena yra prekyba rastais. Kita vertus, yra verslininkų, kurie superka net ir prastesnės kokybės medieną, nes ruošiasi gaminti ne baldus, o tarkime fanerines plokštes, kurioms nebūtina, kad medžiai būtų visi didelio aukščio kamienais ar labai geros būklės, nes juos vis tiek susmulkina iki skiedrų. Dar vienas pastebėjimas būtų tas, kad prekyba mediena yra tiek konkurencinga, kad net galite sulaukti skambučio su pasiūlymu parduoti savo mišką. Būna tokių „netyčinių“ skambučių, kai aklai tikimasi aptikti žmogų, kuris turi nuosavo miško, tik garsiai apie tai neskelbia, nes neturi ketinimų mišką parduoti. Prekyba mediena nesustoja, todėl vadybininkai nuolatos priversti ieškoti naujų vietų, iš kurių teisėtų metu gauti žaliavos – medienos.

Kai kurie žmonės lieka pašiurpę, kai pasidomi tuo, kiek per dieną prekyba mediena užsiimanti įmonė / fabrikas / lentpjūvė sunaudoja medienos. Tie kiekiai tikrai įspūdingais skaičiais. Tik žmonės pamiršta pasidomėti tuo, ar tos įmonės užsiima ir miškų atauginimu. Vis dėlto, įmonės turėtų būti suinteresuotos palaikyti optimalų Lietuvos miškingumą. Jei visi privatūs miškai būtų išpirkti ir po to iškirsti, tai jų pačių verslui reikštų didelę grėsmę. Grėsmė kiltų iš to, kad medieną parsigabenti iš užsienio sukeltų didesnes išlaidas. Didesni pargabenimo kaštai ne visoms įmonėms leistų išsilaikyti konkurencingame versle. Greičiausiai išliktų tik lyderės. Prekyba mediena nesustoje, bet jei jūs turite nuosavo miško plotą, gerai pagalvokite, ar norite jį parduoti. Vis dėlto medžiai atauga ne per vieną dieną… Jūsų miškas – jūsų atsakomybė, todėl jūsų reikalas, ką su tuo mišku veiksite, kaip jį prižiūrėsite, ar parduosite tik medieną ar ir plotą, kuriame ji auga, nes tai yra du skirtingi verslo sandoriai.

Daugiau informaacijos: http://www.vizon.lt/

Leave a Reply