Naujos padangos yra saugaus važiavimo atributas

naujos padangosNuo seno automobilis yra viena labiausiai mėgiamų transporto priemonių. Remiantis jų markėmis ar kitais kriterijais yra prikurta begalės anekdotų, linksmų ir siaubo istorijų, priklausomai nuo situacijos. Automobiliu kas dieną važiuojame ilgus ir trumpus atstumus. Mėgstame aplankyti tėvus, seniai ir dažnai matomus draugus, nulėkti į parduotuvę ledų karštą vasaros dieną arba karšto šokolado žiemą. Kelionės tikslai dinamiški kaip ir automobilio transporto rūšys. Mašinų salonai kasmet parduoda įvairiausius automobilius, o tie, kas turi naudotus prižiūri saviškius gal net labiau. Vienas pagrindinių dalykų vairuotojui, tai rūpinimas, kad visos automobilio dalys būtų geros būklės. Jei nori, kad automobilis gerai riedėtų – tam reikalingos naujos padangos.

Automobilis be padangų tai tas pats, kas neveikiančio šaldytuvo naudojimas – visiškai nenaudinga. Jei jau išsilaikėme vairavimo teises, tai turime įsigyti svajonių automobilį, kuris puikiai riedėtų. Kiekvienas esame girdėjęs pasakymą įsigijau naujus ratus“. Tame pasakyme žodis „ratai“ reiškia visą automobilį, o mes pakalbėsime apie tai, ko iš tikrųjų reikia automobiliui, tai yra – naujos padangos.

Naujas padangas perkame tada, kai senos susidėvi, tai nustatome pagal protektoriaus gylį arba pagal galiojimo terminą, nelygu kas pirmiau ateina. Vieni vairuotojai naudoja universalias padangas, nes tiki, kad taip yra pigiau, tačiau jie pamiršta, kad sezoninės padangos turi kur kas geresnes technines savybes, kurios garantuoja saugumą keliuose. Vasarines ir žiemines padangas naudoja tie, kuriems rūpi saugiai pasiekti savo kelionės tikslą. Naujos padangos – tai yra būtinybė, kurios negalima ignoruoti.

Vasarinės padangos turį vienas protektoriaus rūšis, kurios remiasi į pastarojo raštą, o žieminės – stipriai sukimba su keliu ant sniego, ko joks vasarinių padangų raštas negalėtų suteikti. Jei dėl nesuprantamų priežasčių nusprendėte važiuoti žiemos metu su vasarinėmis padangomis, tai jūs esate tikras kamikadzė. Tokiu atveju, verčiau vaikščiokite pėsti ir nekelkite pavojaus sau bei kitiems.

Yra atlikta begalės testų su automobiliais, tikrinant automobilio stabdymo laiką ir nuotolį. Tai išbandyta įvairiais automobiliais: su keturiais varomais ratais, su priekiniais varomais ratais, su galiniais varomaisiais ratais. Kadangi kai kurie vairuotojai įsigudrina keisti tik dviejų ratų padangas, tai bandymai daryti įtraukiant ir šią sąlyga su minėtais varomųjų ratų skaičiais. Rezultatai parodė, kad geriausias efektas pasiekiamas tada, kai naudojamos ne universalios padangos, o vasaros metu – vasarinės ir analogiškai žiemos metu – žieminės padangos. Bet to, akivaizdu, kad senos padangos niekada neturės tokių savybių, kurias turi kokybiškos naujos padangos.

Įsigiję automobilį, ar važinėdami jau seniai turimu, visada atkreipkite dėmesį į padangų slėgį. Jis būna parašytas ant padangos šono, lentelėje ant mašinos durelių slenksčio, o kartais transporto priemonės instrukcijoje. Geriausia padangų slėgį tikrinti, kai jos atvėsusios. Jei tikrinate dar šiltų padangų slėgį, tada jo norma turėtų būti aukštesnė ~ 0,3 Bar. Palaikyti optimalų padangos slėgį būtina, nes kitaip naujos padangos nusidėvės kur kas greičiau nei turėtų.Be to, svarbu tai, kad padangos su per žemu slėgiu gali sprogti. Turbūt nereikia sakyti, kad to pasekmė greičiausiai bus avarinės situacijos sukėlimas.

Dar reikėtų aptarti tai, kad naujos padangos ne visada perkamos, nes tam yra alternatyva – padangų restauravimas. Restauravimo būdu per mažo gylio padangos protektorius pakeičiamas nauju, o padangos karkasas – nekeičiamas. Padangų restauravimui neabejotinai išleisite mažiau pinigų nei kainuoja naujos padangos, tačiau čia taupote savo saugumo sąskaita.

Aptarėme bene visas padangos rūšis, tiesa, daug nesigilindami į smulkmenas, bet to tikrai pakaks, kad suprastumėte – naujos padangos yra saugaus važiavimo atributas.

 

 

Leave a Reply